Ce este mai bun: ceaiul sau cafeaua?

Voi alegeți ceaiul sau cafeaua?

Atât ceaiul cât și cafeaua sunt benefice, atâta timp cât le folosim moderat. Este recomandat să bem cam una sau două cești de ceai sau cafea pe zi. Cantitatea moderată de cafea sau ceai îmbunătățește circulația sângelui, energizează mușchii inimii, stimulează creierul și relaxează sistemul nervos.

ceaiul sau cafeaua

Ceaiul

Ceaiul verde, în special îmbunătățește sănătatea, deoarece conține aproximativ 80 de elemente diferite necesare corpului. Ne întărește dinții, ne curăță sângele și deschide porii din piele, este un remediu preventiv împotriva pietrelor la ficat, rinichi și vezica urinară. Deasemenea înlătură bacteriile cauzatoare de boli.

Ceaiul verde este bine să nu fie preparat prea concentrat, pentru că în acest fel puteți irita tractul digestiv. Puteți să preparați ceaiuri sănătoase fierbând frunze de coacăze negre, zmeură, mentă, melisă, mușețel etc.

Ceaiul negru, are mai multe varietăți și are mai puține efecte benefice pentru organism deoarece conține substanțe care pot deshidrata tractul digestiv. Pentru a minimiza efectele negative ale acestor substanțe, putem adăuga o frunză de dafin la fiert. Acesta va îmbunătăți aroma ceaiului și va înlătura substanțele dăunătoare.

Este bine să consumăm ceaiul imediat după ce l-am preparat ( desigur nu fierbinte), deoarece are cele mai multe efecte de întărire și de învigorare. După câteva ore, ceaiul fiert poate produce substanțe dăunătoare sănătății noastre.

ceaiul sau cafeaua 2

Cafeaua

În privința cafelei, studiile arată anumite legături între performanțele atletice ale sportivilor, datorate conținutului ridicat de cofeină și creșterea capacităților intelectuale.

Cafeaua, are nenumărate beneficii, datorate prezenței antioxidanților, care protejează celulele și au un efect antiinflamator și antireumatic, puternic. Cafeaua, conține substanțe ce reduc concentrația de glucoză din sânge protejând celulele.

Cafeaua are fibre și antioxidanți, stimulează glandele salivare și are un puternic efect laxativ și diuretic. Acesta este motivul pentru care întotdeauna lângă o cafea se servește automat și un pahar cu apă plată.

Există și riscuri în ceea ce privește consumul de cafea: dependența, efectele psihologice și modificări ale somnului, riscul de creștere al tensiunii arteriale și chiar interacțiunea cu anumite medicamente care poate duce la afectarea ficatului.

Femeile gravide ar fi bine să evite consumul de cafea, sau dacă o fac să consume extrem de puțină (de poftă). Deși multe dintre ele consumă o cafea fără cofeină, se expun la riscuri imense, privind avortul spontan.

Cafeaua fără cofeină este dăunătoare?

Cafeaua fără cofeină este dăunătoare! Procedeul pentru extragere a cofeinei din boabele de cafea, se face printr-un procedeu chimic, în care sunt folosiți solvenți, precum: clorura de metilen sau acetatul de etil. Clorura de metilen, este un lichid volatil, incolor, iar mirosul său seamănă cu cel al cloroformului.

Clorura de metilen este folosită în diverse procese industriale, în industrii diferite, pentru îndepărtarea vopselurilor, la fabricarea produselor farmaceutice, la fabricarea adezivilor, în producția de spumă poliuretanică, etc.

Voi singuri decideți ce este mai bine să faceți. Cu siguranță mulți dintre dumneavoastră cunoașteți deja aceste lucruri, dar este bine să ni le reamintim. O cafea bună de calitate, servită alături de persoana dragă sau de prieteni este binevenită oricând.

ceaiul sau cafeaua 3Doriți cu zahăr sau fără? 

Fiecare dintre noi avem gusturi și obiceiuri diferite. Unii dintre noi pot trăi fără zahăr, altora le place zahărul în cafea sau în ceai.

Se știe deja că zahărul alb este probabil unul dintre cele mai dăunătoare produse din vremurile noastre.

Atunci când este folosit excesiv ne poate distruge sănătatea, deoarece înlătură din organism calciul și multe alte microelemente.

Zahărul neprelucrat în cantități mai mici poate fi o variantă mai bună. În concluzie: „puțin și bun”. Să aveți o zi minunată și să fiți sănătoși!

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *