Dacă vrei să fi puternic – aleargă

alergareaAlergarea vindecătoare

Spartanii obișnuiau să spună: „Dacă vrei să fi sănătos și înțelept – aleargă”. Alergarea întărește pereții vaselor de sânge, scade tensiunea și nivelul de colesterol, dezvoltă sistemul gastrointestinal, întărește coloana vertebrală, articulațiile și mușchii.

Alergarea este una dintre cele mai bune modalități pentru a ne întării imunitatea la infecții și a ne păstra vigoarea și sănătatea. Beneficiile alergării sunt cunoscute de mulți ani. Efortul fizic este vital pentru funcționarea adecvată a inimii, mușchilor și sistemului circulator, pentru îndepărtarea eficientă a resturilor și toxinelor și pentru creșterea eficienței întregului organism.

Activitatea ne ajută să asimilăm mai bine energia pe care o primim din mediul natural, fiind benefică pentru toți – tineri și bătrâni. În mod special mișcarea este foarte importantă pentru oamenii bolnavi. Un organism bolnav are nevoie de mult mai multă activitate fizică decât unul sănătos. Cei care suferă de inimă și probleme de circulație sau reacționează prost la schimbările de presiune atmosferică, radiații solare, ar trebui să facă exerciții regulate pentru a-și întări organismul în fața acestor factori.

Mersul pe josaleargă

Un stil de viață activ nu numai că ne protejează de boli, dar ne ajută să  eliminăm unele maladii de care deja suferim. Ce ne oprește să procedăm astfel?

Mulți dintre noi obișnuiesc să gândească astfel: „Am atâtea lucruri de făcut, nu am timp să fac exerciții”. Niciodată nu este prea târziu să te răzgândești și să te convingi singur că exercițiul fizic este la fel de important ca și hrana pentru mușchi, organe interne și creier. Inactivitatea fizică ne face slabi, bolnavi și ne îmbătrânește prematur.

Există o mare varietate de exerciții fizice, dar și mersul pe jos și alergatul sunt foarte importante. Mersul pe jos este pe bună dreptate numit regele exercițiilor fizice. Nici un alt exercițiu nu aduce atâta armonie în funcționarea mușchilor. Nu cere nici un fel de echipament special și poate fi făcut oricând și pe orice fel de vreme.

O plimbare zilnică de unu sau trei kilometri, stimulează într-un mod minunat mușchii inimii și sistemul circulator. Cel mai bine este să ne plimbăm prin parc sau în pădure. În timpul unei plimbări, trebuie să fim relaxați și să ne gândim la faptul că, fiecare pas pe care îl facem, ne face să fim mai sănătoși, mai puternici, mai tineri, mai frumoși și plini de energie.

Când ne plimbăm pentru a ne vindeca, este important să nu obosim. Ar trebui să ne simțim ușori și împrospătați. Intensitatea exercițiului poate fi mărită încet și gradual. În primele trei luni puteți merge încet timp de 20 -30 de minute, de două ori pe zi. În luna a patra, până la a șasea, mergeți mai rapid, 1 -3 kilometri, în fiecare zi. În luna a șaptea până la a douăsprezecea, parcurgeți 4 – 10 kilometri zilnic.

aleargăModerație în tot ceea ce facem

Beneficiile alergării sunt cunoscute de mulți ani. Au existat însă cazuri de probleme cardiace din cauza exercițiilor intensive de alergare. Problemele pot apărea numai dacă nu luăm în calcul capacitatea specifică a organismului nostru și încălcăm regula de creștere graduală a intensității, importantă în cazul oricărui exercițiu fizic.

Obiectivul unora nu este de a-și îmbunătăți starea de sănătate, ci slăbitul rapid. Organismul lor neexersat și poluat nu poate suporta exercițiile intense de alergare. Trebuie să căpătăm obiceiul moderației în tot ceea ce facem – mâncare, băutură, exercițiile fizice, etc.

Reguli pentru a ne simți tineri și sănătoșialeargă

Folosiți numai încălțăminte cu măsură potrivită și cu talpă de formă corectă.

Aleargă pe pământ și pe iarbă – absorb șocurile și întăresc mușchii și articulațiile. Alergarea pe asfalt provoacă rănirea și inflamarea articulațiilor.

Alternează alergarea cu mersul normal. Aleargă 30 de metri, apoi mergi o perioadă (nu-ți forța corpul).

Nu te forța prea mult, relaxează-ți mușchii și fă pași mici. Nu contează distanța, ci felul în care sunt exersați mușchii. Șocurile ușoare asupra călcâielor împing fluxul de sânge din vene în sus. Funcționează ca un masaj, întărește pereții vaselor de sânge și pe articulații.

Îmbracă-te bine, pentru a provoca transpirația – ajută la curățarea organismului.

După exercițiu, întinde-te, pentru o perioadă egală cu jumătatea din timpul petrecut alergând, cu picioarele mai sus de nivelul inimii. În poziția de șezut, 70% din sânge se află sub nivelul inimii și nu este ușor pentru aceasta să-l pompeze în sus.

Seara aleargă la două – trei ore după masă.

Este mai bine să faci exerciții fizice singur. Sănătatea și starea fizică a fiecăruia este diferită și permit viteze și intensități diferite de alergare. Începătorii care aleargă cu un grup experimentat și încearcă să mențină același ritm își pot pune în pericol sănătatea.

Aleargă în fiecare zi pentru a maximiza efectele benefice ale alergării.

Indiferent de vârstă, faceți plimbări în natură sau alergați cât de des posibil. Veți observa schimbări pozitive ale stării de sănătate cu fiecare zi ce trece. Vă veți simți plini de energie, veți avea un somn odihnitor, o stare psihică excelentă și o dorință de viață reînnoită.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *