Efectele purificatoare ale saunei

saunaPuterea saunei

Sauna este una dintre cele mai eficiente și plăcute metode de a elimina toxinele acumulate din piele și organele interne. Este un lucru obișnuit pentru copiii din Finlanda, Germania și Rusia să folosească sauna împreună cu părinții lor, ca tratament și ca o modalitate de a-și îmbunătăți imunitatea.

Sauna ne ferește de bolile cauzate de schimbările de temperatură și umiditate. În Germania și Cehia, folosirea saunei este inclusă în programele școlare și de grădiniță. Atenție însă pentru copiii cu vârste cuprinse între 3 și 12 ani pot sta în saună 3 minute odată, la temperaturi de 50 – 60 de grade C și umiditate de 25%.

Efectele benefice ale saunei

Aproape toate persoanele pe care le cunoaștem se plâng de dureri de spate. Priviți oamenii cu care interacționați și pe cei care merg pe stradă, încheieturile lor se mișcă cu greutate, coloana vertebrală și gâtul par înțepenite, genunchii nu li se îndoaie mult.

Majoritatea oamenilor au dureri în zona umerilor și brațelor atunci când se trezesc dimineața. De obicei, dăm vina pe un singur factor: ne dor încheieturile pentru că îmbătrânim. Nu aceasta este cauza. Natura a dat încheieturilor mijloace pentru a fi flexibile sub forma unei substanțe speciale, un fel de lubrifiant. Cantitatea de lubrifiant nu descrește singură, indiferent de vârstă. Pierderea flexibilității încheieturilor noastre rezultă de fapt din prezența diferitelor săruri toxice în sistemul osos. Efectul saunei este tocmai acela de a elimina aceste săruri toxice din organism.

Majoritatea produselor alimentare din ziua de astăzi conțin cantități mari de conservanți, coloranți alimentari și sare. Acestea ajung în organismul nostru odată cu mâncarea. Transpirația intensă în saună permite organismului nostru să elimine aceste substanțe. Ajută rinichii deoarece prin transpirație putem elimina trei sferturi din toxinele acumulate în organism. O oră de transpirație excesivă în saună poate elimina aceeași cantitate de material toxic ca și rinichii sănătoși în 24 de ore. Metabolismul îmbunătățit ne ajută să scăpăm de greutatea în exces.

Oricine poate folosi sauna?sauna

Doctorii elvețieni folosesc sauna în tratamentul pentru tensiunea ridicată. În majoritatea cazurilor, este nevoie doar de 15 ședințe de saună pentru a reduce tensiunea la o valoare normală. Persoanele cu afecțiuni ale inimii trebuie să țină minte că circulația sângelui este afectată nu numai de schimbările de temperatură, ci și de umiditate și de timpul petrecut în saună. Persoanele care au probleme cu inima trebuie să consulte medicul înainte de a se hotărâ să încerce sauna.

Oamenii de știință francezi au observat că sauna, este de asemenea și un remediu excelent pentru insomnie. Se crede că unul din patru oameni suferă de insomnie. Ceasul biologic bate neregulat, ca rezultat al unui stil de viață nesănătos precum: mâncatul noaptea, consumul excesiv de cafea ori medicamente, fumatul, etc. Sauna ne ajută în acest sens, fiind necesară și schimbarea modului de viață.

Finlandezii, care folosesc saunele zilnic, spun: „Furia și ura ard complet în saună”. Acest efect este produs de starea de calm, relaxare și plăcere pe care o trăim. Încălzirea mușchilor și organelor înlătură durerea din oase și articulații. Îmbunătățește starea generală și ne ajută să ne relaxăm și să uităm de gândurile și grijile zilnice.

Sauna are efecte benefice asupra pielii

O parte semnificativă a respirației se face prin porii din piele și nimic nu curăță porii mai bine decât sauna. Pielea acționează ca un filtru dublu: elimină toxinele dăunătoare și absoarbe substanțele sănătoase. Putem include în această terapie și uleiurile aromatice. Va recomand uleiul de eucalipt (ajută împotriva durerilor de gât), levănțica și iasomia (stimulează creierul) și uleiul de pin (ajută foarte mult la calmarea sistemului nervos).

Persoanele cu tenul acneic, cu coșuri, cei care au urticarii, pot folosi o soluție dintr-o lingură de sare și o lingură de bicarbonat de sodiu într-un pahar de apă, pentru a îndepărta această problemă. Frecați soluția pe piele (cu excepția feței) înainte de a intra în saună și clătiți-o cu apă călduță după ce ieșiți din saună.

Ce este bine să bem în saună?

Oamenii de știință americani au efectuat un studiu în care un grup de participanți au băut băuturi reci, iar ceilalți ceai fierbinte. Studiul a demonstrat că băuturile reci coboară temperatura doar în cavitatea bucală, în timp ce ceaiul fierbinte coboară temperatura întregului organism cu aproximativ 1 – 2 grade C. Sunt recomandate ceaiurile de coacăz negru, de zmeură și afin împreună cu puțină miere. Ceaiul trebuie să fie proaspăt, pentru a conține toate substanțele folositoare.

Este foarte important de știut că timpul petrecut în saună nu trebuie să depășească 5 – 10 minute. Temperaturile cele mai benefice sunt: 50-60 de grade C și umiditate 25% pentru copiii; 60-70 de grade C pentru cei de peste 50 de ani; 90-100 de grade C pentru ceilalți.

Este recomandat să bem ceaiuri fierbinți și sucuri în saună și în pauze. Este recomandat de asemenea să vă masați mâinile și picioarele în saună, fără să folosiți creme sau loțiuni. Face-ți un duș călduț și apoi unul rece de fiecare dată când ieșiți din saună. Nu mâncați mult înainte de a intra în saună, nu beți cafea sau alcool.

Recomand sauna tuturor! Dacă folosiți sauna frecvent, dacă vă face-ți un obicei din asta, este o metodă simplă și testată personal de a te menține sănătos. Există multe centre SPA, există săli de sport în care au  incluse și diverse saune și nu departe de București există Therme unde găsiți mai multe tipuri de saune.

Să fiți sănătoși și frumoși!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *