Pericolul alimentelor rafinate

alimentele rafinateAlimentele rafinate

Alimentele îmbunătățite artificial doar par că ar avea aceleași calități nutritive ca și cele naturale. Diferența între alimentele artificiale și cele naturale este dată de vitaminele sintetice față de cele naturale. Un exemplu ar fi untul față de margarină.

Zahărul alb este, probabil, unul dintre cele mai dăunătoare produse din vremurile noastre. Atunci când este folosit excesiv, ne poate distruge sănătatea, deoarece înlătură din organism calciul și multe alte microelemente.

Scopul pentru care se rafinează mâncarea este pentru a o face mai atractivă din punct de vedere comercial. Dorința noastră de a îmbunătăți totul și de a separa ingredientele de care avem nevoie și de care nu avem nevoie, ne face să rafinăm majoritatea alimentelor.

Prin gătit sau alte forme de tratare la temperaturi mari, alimentele își pierd informațiile biologice obținute de la soare, pământ și apă. Organismul nostru nu recunoaște și nu asimilează din primul moment acest gen de mâncare. Trebuie să cheltuiască din propriile resurse pentru a le face folositoare.

Sfecla de zahăr și zahărul obținut din aceasta sunt un bun exemplu. Sfecla de zahăr este un produs natural care conține multe vitamine, săruri minerale, enzime și hormoni. Din contră, zahărul extras din sfeclă este bine rafinat, cristalizat și filtrat. În procesul de albire al zahărului se folosește o substanță otrăvitoare – clorura de calciu (CaCl2).

Zaharoza pătrunde în stomac ca o substanță pură din punct de vedere chimic, fără alte vitamine, săruri minerale sau alte substanțe biologice active. Zaharoza pură nu poate fi asimilată, decât dacă este însoțită de alte substanțe. Sfecla conține toate substanțele necesare, zahărul nu.

Organismul nostru este forțat să folosească din propriile resurse de calciu, fier și alte elemente. Acest lucru duce la stricarea dinților, diabet, anemie, etc.

Cercetările indică faptul că zahărul cauzează degenerarea vaselor de sânge și a celulelor individuale, produc mutații genetice și pot duce chiar la cancer.

Multe persoane consumă zahăr la cafea sau ceai. Zahărul este prezent aproape peste tot, în bomboane, biscuiți, prăjituri și sucuri răcoritoare.

Din cauza consumului mare de zahăr, numărul cazurilor de diabet, anemie și cancer de sânge a crescut accentuat în ultimii treizeci de ani în toate țările dezvoltate.

Există un cerc viciosalimentele rafinate

Toate cerealele rafinate pierd substanțe prețioase conținute de învelișul lor și devin amidon pur care este greu de absorbit. Produsele din cereale integrale sunt mult mai benefice pentru sănătatea noastră.

În general, alimentele rafinate precum mezelurile, chipsurile, produsele de patiserie, etc., conțin multă sare și zahăr, nu și destulă apă. De obicei după ce le mâncăm, ați observat cu siguranță, câtă apă trebuie să bem pentru a ne potoli setea.

alimentele rafinateAcest lucru creează un cerc vicios: mâncarea rafinată ne stimulează setea, bem mai multe lichide, acestea diluează sucurile gastrice din stomac, iar digestia este incompletă.

Sarea ne irită stomacul, astfel încât bem mai mult pentru a o neutraliza. În acest fel, mâncăm și bem aproape continuu. În consecință, ne umplem organismul cu fluide, ne îngrășăm și ne simțim obosiți.

Ar fi bine ca părinții și bunicii să conștientizeze acest pericol al alimentelor rafinate și să elimine din alimentația copiilor aceste produse pe cât posibil. Un obicei deja creat, cu greu poate fi eliminat mai târziu din viața copilului, m. Educația copilului pornește de acasă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *